HTML

Mikor a "Mac nekem" blogot létrehoztam az a cél vezérelt, hogy valahogyan én is csatlakozhassam a Mac userek táborához. Sajnos az anyagi lehetőségeim jelentősen korlátozottak így utolsó esélyként benneteket hívlak segítségül. Minden megoldás érdekel.

Project állása: 0,0 %

Ha gondolod PayPal-on keresztül is segíthetsz bármekkora összeggel. Klikkelj a "Donate" gombra.

KONTAKT

macnekem kukac gmail pont com

KOMMENTEK

Mac az álmom, de miért is?

2008.08.04. 20:38 Mac nekem

Majdnem 30 éves vagyok, amiből 26 évet töltöttem el különféle számítógépek előtt. A Commodore korszakból vastagon kivettem a részem, játszottam és programoztam. Volt a kezemben Spectrum, C+4, C+16, C64, Enterprise és más fantasztikus számítógépek. Egyvalami maradt ki teljesen számomra: az almás eszközök.

A főállásom mellett rendszeresen napi több órát ülök és dolgozok a PC-m előtt. Az utóbbi egy évtizedben kezdődött el a pálfordulásom amely lassan (remélhetőleg) a végéhez közeledik. Bár nagyon szerettem az összes PC-met egyre több volt az általa okozott problémák száma. Csodálatos kütyük jöttek és mentek mellette. Ahogy elérhetővé vált számomra is az internet megismerkedtem az Apple termékeivel. Fogalmam sem volt mi az a Macintosh. Aztán eljutottam egy olyan szintre amikor már céltudatosan az ilyen témák után kutattam.

A múlt héten betelt a pohár. Egy DVD-t szerettem volna kiírni a PC-men. A merevlemezen a megfelelő formátumba alakított fájlok várták, hogy feléghessenek a korongra. Az egyébként 5-15 perces művelet ezúttal 2,5 órát vett igénybe. Szerencsére nincs itthon balta, ezért van még egyben a PC. Most nem térnék ki arra, hogy miért tartott ennyi ideig a feladat, hiszen nem ez a lényeg. Ami utólag kiderült, hogy nem én voltam a balfasz. Egyszerűen szar a PC hiszen egy rendkívül egyszerű dolgot nem tudtam elvégezni rajta jóideig. A hibajelzésből pedig nem lehetett következtetni a világon semmire.

Egyetlen dolog amit szeretek még benne az a játékok. Azonban a munka mellet nagyon kevés időm jut már erre a hobbira, így kikerülhetetlenül és egyre erősődő intenzitással jött a gondolat: váltani kell! Tovább kell lépni és igazán sajnálom, hogy eddig húztam a dolgot. Rengeteg időt és energiát megtakaríthattam volna, ha kicsit határozottabb vagyok.

Utánajártam mire van szükségem: MacBook Pro 17"! Ez lesz a megoldás minden nyűgömre. Mennyibe is kerül jelenleg? Bruttó 623.900 Ft. Sajnos az én pénztárcámnak ez egy elfogadhatatlan összeg (még részletre is). Nem tudom megvenni. Nem tudok váltani. Marad a kínkeserves PC-Windows életérzés.

Ezt az oldalt azért hoztam létre mert tudom, hogy a magyar Mac-es közösség nagyon összetartó. Talán valaki olvassa soraimat és tud valami jó ötletet mondani. Mennyien is lehetnek a hazai közösség tagjai? Mennyivel kellene hozzájárulni fejenként, hogy megvehessem álmaim számítógépét? Jönnek a kérdések a fejemben. Vajon egyáltalán elképzelhető egy ilyen "almás" összefogás, hogy segítsetek egy reményt vesztettnek? Vagy sokat néztem bulvárműsort és a bilibe lóg a kezem?

Bízom abban, hogy lesz valaki vagy lesztek akik megpróbálnak segíteni. Minden megoldás érdekel.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://macnekem.blog.hu/api/trackback/id/tr32600547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robin the brave 2008.08.05. 05:18:30

Hello,

Gondolom ismered ezt az oldalt... store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTE4NDY
154ftos dollarral szamolva 431.200ft. Mar csak talalnod kell vkit aki haza hozza.:)

Sok szerencset!
R.

Mac nekem · http://macnekem.blog.hu 2008.08.05. 09:54:11

Igen, láttam az oldalt. Gyakorlatilag ez is horror ár a lehetőségeimhez képest. Gyakorlatilag ha eladom a PC-t és hozzáteszem amim van még akkor sincs meg az ár fele sem. :( Ettől függetlenül köszönöm a hozzászólásod.

robin the brave 2008.08.05. 23:16:11

Bar, ha PC-d van akkor jobb lenne ebbol valamelyik: store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/imac?mco=MTE3MDM
es az OP rendszer miatt (Leopard) eleg gyorsak a legkisebb gepek is, raadasul gyongyoruek. Plusz nem kell ra virusirto,antiblabla.... stb
Hat igen az ara sajnos eleg magas, de ha jol tudom akkor szeptemberben jonnek ki az uj modellek es talan az aruk is alacsonyabb lesz. (az USAban)

Udv

nuphar · http://macoldasok.blog.hu 2008.11.16. 02:41:23

kicsit megmosolyogtam mikor rájöttem a keresgélés közben miről is szól ez a blog :o) bocs
minden esetre sok szerencsét kívánok hozzá. de a helyedben én lentebb tenném a mércét, aztán később még bármi is lehet, de pl mac mini-t már lehet kapni 50e körül igaz ppc-s változat, az inteles 100e használtan és tökéletesen használható, igaz nem mobil (bár ha van ott is egy monitor(c:)
/azt viszont nem értem miért vettél iphone-t a nagy gyüjtögetés közben/
igazság szerint nekem az imac ami nagyon bejön, de mivel annak is eléggé magas az ára (még), így egy powermac boldog tulajdonosa lettem ami ugyanolyan boldogságot okoz
a beszeljukmac.com-on jártál már esetleg? jó kis fórum, érdemes olvasgatni

Mac nekem · http://macnekem.blog.hu 2008.12.08. 14:19:21

peavey! Köszönöm a tippet. Megnéztem a Powerbook-okat és valóban remek gépek. Bár az én igényeimet nem elégítik ki teljes mértékben, de talán kezdetnek nem lenne rossz.

A beszeljukmac.com-on szoktam nézelődni, ismerem az oldalt.

iPhone = páromtól kaptam ajándékba. :)
süti beállítások módosítása